Jakich klientów doceniają banki?
Banki detaliczne słyną przede wszystkim z udzielania mniejszych i większych kredytów nowoczesnym gospodarstwom domowym. Praktycznie każdy człowiek słyszał o kredycie hipotecznym czy pożyczkach gotówkowych niezwykle popularnych w okresach świątecznych, itp. Banki detaliczne niestety są dostępne obecnie dla nielicznej grupy klientów. Instytucja finansowa posiada strukturę segmentacji konsumentów rynku finansowego.
Kto otrzymuje od ręki najlepsze warunki współpracy?
Najlepsze warunki kredytowania otrzymują oczywiście ludzie najwięcej zarabiający, biznesmeni lub po prostu partnerzy strategiczni banków, sami pracownicy takiego podmiotu. Gorsze warunki dostępu do pożyczek mają paradoksalnie ludzie najbiedniejsi, mający często trudności z opłaceniem wszystkich rachunków. Paradoks sytuacji tkwi w tym, że sam bank detaliczny zwiększa własne ryzyko. Gdyby obniżyć wysokość rat miesięcznych dla przykładu gospodarstwom domowym z lekkimi kłopotami płynności wtedy bank zyskuje potencjalnie szeroką rzeszę klientów. Zatem, dlaczego dzieje się jednak inaczej? To bardzo proste do wyjaśnienia. Wielcy klienci uzyskują lepsze warunki spłaty, ponieważ jednorazowo zaciągają gigantyczne wręcz zobowiązania i to w wersji długoterminowej. Tym samym uzależniają się od oferty konkretnego banku na bardzo długie lata. Bankom detalicznym zależy zatem na koncentracji kapitału w rękach zaufanego kredytobiorcy (np. jednego podmiotu) niż takiej samej koncentracji w rękach bardzo wielu ludzi (szczególnie ryzykownych). Takie wyjaśnienie sprawdza się zdecydowanie na współczesnym rynku kredytowania potrzeb i niesamowicie trudno mu zaprzeczyć.
Instytucja finansowa też bazuje na filozofii zarobkowania
Banki standardowo kredytując potrzeby innych podmiotów gospodarczych ograniczają ryzyko, podpisują restrykcyjne umowy, czuwają najczęściej nad celowością wydatkowania przekazanych środków. Są bowiem w sektorze bankowości detalicznej kredyty odnoszące się do celu lub standardowe pożyczki z możliwością ich wydania na całkowicie dowolny cel. Wyjaśnienie powyższych aspektów może wielu ludzi przekonać do dbania o własną sytuację ekonomiczną w głębszym stopniu. Prezentacja przed bankiem detalicznym jest ostatecznie kluczowa, aby uzyskać dodatkowe środki. Trzeba też stale pamiętać, że doradca w banku ma ograniczone pole manewru, ponieważ w pracy posługuje się określonym algorytmem, dającym odpowiedź na pytanie, czy temu podmiotowi udzielić kredytu, a może wniosek jednak odrzucić. Nie można mieć pretensji do pracownika instytucji finansowej, bowiem nie on decyduje, ale ogólna strategia banku. Jeżeli się do niej wpisujesz zyskasz nie tylko kapitał, ale pomoc w jego spłacie, dodatkowe warunki ubezpieczenia, itp.
Na zakończenie
Banki mogą pójść na pewne ustępstwa, jeżeli zbudujesz w nich pozytywną historię kredytową, zaufanie doradcy, a także przedstawisz się jako człowiek faktycznie potrzebujący merytorycznego wsparcia. Zrozumienie powyższych warunków wydaje się kluczowe dla nawiązania opłacanej współpracy.